ننقل لكم متابعينا الكرام اخر اخبار فضيحة “خالد يوسف” فى قضية التحرش التى اشعلت مواقع التواصل – شيماء فوزى: انا مش خايفة من التهديدات, حيث قالت شيماء فوزي، زوجة الدكتور عباس سليمان، عميد كلية أداب الإٍسكندرية، إنها تتلقى تهديدات على خلفية بلاغها ضد المخرج خالد يوسف لتحرشه بها.






وذكرت زوجة عميد أداب الإسكندرية على صفحتها بموقع التواصل الاجتماعي، فيسبوك، اليوم الاثنين، : «قولولوا ياجماعة إني مش خايفة ومبخافش وإني مش كلمة حتترمي ليا حترعبني وكلمة حتوديني وكلمة جتجبني ،أنا ثابتة على موقفي وحقي مش حتنازل عنه وبصمودي حكون رمز لأي واحد من الناس».

وأضافت «فوزي» : «حقه هو بس اللي يقدر يرجعه وكفاية إني أكون زي الشوكة اللي واقفة في زورك لا عارف تبلعها ولا عارف تطلعها وفرجه قريب إن شاء الله.. ياريت بلاش حرب الترهيب اللي هو عنوان المرحلة الحالية،10 قضايا يامفتري مرفوعين عليا ده أنا اللي شاكية مش العكس وترهيب بيجيللي من كل مكان لغاية عندي إن الموضوع حيتقفل عليه طب مين اللي حيقفل عليه».

وأردفت زوجة عميد الكلية قائلة: «سيادة النائب العام اللي قابلني كبنت ليه واستاء جدًا من اللي حصل ولا التحقيقات اللي ماشية بكل حيادية دون الاعتبار لأي نفوذ أو سلطة أو اتصالات» .

واستنكرت زوجة العميد بعض وسائل الإعلام بالتضامن مع المخرج خالد يوسف دون أن يتحرى الحقيقة من الطرفين وطالبته بانتظار نتيجة التحقيقات.

وأضافت شيماء قائلة: «هل ممكن أي واحدة تدخل مكتب أي مسئول وتتعرض للتحرش الأن .. أعتقد لأ ،وأعتقد أن أي واحد حيفكر ألف مرة قبل ما يعمل كده مع بنات الناس وأعتقد أي واحدة مهما كانت مسالمة ستتحول إلى ثور هائج وتفكر وتخطط لكي تأخذ حقها فمن لا يختشي فلابد أن يخاف والله المستعان».

واختتمت بيانها بجملة:  «شير ياجماعة لا للتحرش الذي يحدث داخل المكاتب المرموقة، لا للتحرش الذي يتم عند أبواب لنا خلفها مطلب من المطالب أو مصلحة من مصالح الحياة».